TEHNIČKI ELEMENTI CESTE

1. KOLNIK - najčešće je projektiran sa 2 trake.Sa stajališta sigurnosti povoljniji su kolnici sa 4 trake s odvojenim smjerovima. Kod cesta za mješoviti promet treba projektirati biciklističke staze jer biciklisti u velikom postotku sudjeluju pri nastanku prometnih nezgoda

2. RUBNE TRAKE - omogućuju bolje iskorištavanje površine kolnika

3. BANKINE - povećavaju sigurnost prometa.a prema istraživanjima povećanjem širine
bankine smanjuje se broj nezgoda

4. TRAKA ZA SPORA VOZILA - izradom te trake povećava se sigurnost prometa. Pružanje ceste u pravcu na dužini većoj od 4km ispitivanjima su dokazana povećanja u postotku nastanka prometnih nezgoda

5. OŠTRI ZAVOJI - posebno utječu na sigurnost prometa nesmije se dozvoliti neposredni nizanje zavoja velikih i malih polumjera  

6. HORIZONTALNA I VERTIKALNA PREGLEDNOST CESTE
- posebno je važan element sigurnosti, a
važno ju je odrediti vezano za dužinu zaustavnog puta.
Horizontalna preglednost ovisi o polumjeru zavoja i o zaprekama koje se nalaze uz slobodni profil ceste.
Vertikalna preglednost ovisi o polumjeru vertikalnog zaobljenja kod konveksnog prijeloma nivelete, a dužina se izračunava vezano za dužinu zaustavnog puta

7. PRIJELAZNA KRIVULJA - izvodi se između pravca i zavoja. Njena dužina se određuje na temelju vozno-dinamičkih vizualnih i estetskih uvjeta. Klotoida je krivulja koja se koristi za izradu prijelazne krivulje

8. PRIJELAZNA RAMPA - izvodi se na istoj dužini kao i prijelazna krivulja i na tom dijelu provodi se poprečni nagib u pravcu u poprečni nagib u zavoju (jednostrani). Uzdužni nagib treba biti takav da  ne zahtjeva čestu promjenu brzine.Veličina nagiba ograničena je propisima do 10%.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina