TEHNIČKI ELEMENTI CESTE
1. KOLNIK - najčešće je projektiran sa 2 trake.Sa stajališta sigurnosti povoljniji su kolnici sa 4 trake s odvojenim smjerovima. Kod cesta za mješoviti promet treba projektirati biciklističke staze jer biciklisti u velikom postotku sudjeluju pri nastanku prometnih nezgoda
2. RUBNE TRAKE - omogućuju bolje iskorištavanje površine kolnika
3. BANKINE - povećavaju sigurnost prometa.a prema istraživanjima povećanjem širine
bankine smanjuje se broj nezgoda
4. TRAKA ZA SPORA VOZILA - izradom te trake povećava se sigurnost prometa. Pružanje ceste u pravcu na dužini većoj od 4km ispitivanjima su dokazana povećanja u postotku nastanka prometnih nezgoda
5. OŠTRI ZAVOJI - posebno utječu na sigurnost prometa nesmije se dozvoliti neposredni nizanje zavoja velikih i malih polumjera
6. HORIZONTALNA I VERTIKALNA PREGLEDNOST CESTE - posebno je važan element sigurnosti, a
važno ju je odrediti vezano za dužinu zaustavnog puta.
Horizontalna preglednost ovisi o polumjeru zavoja i o zaprekama koje se nalaze uz slobodni profil ceste.
Vertikalna preglednost ovisi o polumjeru vertikalnog zaobljenja kod konveksnog prijeloma nivelete, a dužina se izračunava vezano za dužinu zaustavnog puta
7. PRIJELAZNA KRIVULJA - izvodi se između pravca i zavoja. Njena dužina se određuje na temelju vozno-dinamičkih vizualnih i estetskih uvjeta. Klotoida je krivulja koja se koristi za izradu prijelazne krivulje
8. PRIJELAZNA RAMPA - izvodi se na istoj dužini kao i prijelazna krivulja i na tom dijelu provodi se poprečni nagib u pravcu u poprečni nagib u zavoju (jednostrani). Uzdužni nagib treba biti takav da ne zahtjeva čestu promjenu brzine.Veličina nagiba ograničena je propisima do 10%.
2. RUBNE TRAKE - omogućuju bolje iskorištavanje površine kolnika
3. BANKINE - povećavaju sigurnost prometa.a prema istraživanjima povećanjem širine
bankine smanjuje se broj nezgoda
4. TRAKA ZA SPORA VOZILA - izradom te trake povećava se sigurnost prometa. Pružanje ceste u pravcu na dužini većoj od 4km ispitivanjima su dokazana povećanja u postotku nastanka prometnih nezgoda
5. OŠTRI ZAVOJI - posebno utječu na sigurnost prometa nesmije se dozvoliti neposredni nizanje zavoja velikih i malih polumjera
6. HORIZONTALNA I VERTIKALNA PREGLEDNOST CESTE - posebno je važan element sigurnosti, a
važno ju je odrediti vezano za dužinu zaustavnog puta.
Horizontalna preglednost ovisi o polumjeru zavoja i o zaprekama koje se nalaze uz slobodni profil ceste.
Vertikalna preglednost ovisi o polumjeru vertikalnog zaobljenja kod konveksnog prijeloma nivelete, a dužina se izračunava vezano za dužinu zaustavnog puta
7. PRIJELAZNA KRIVULJA - izvodi se između pravca i zavoja. Njena dužina se određuje na temelju vozno-dinamičkih vizualnih i estetskih uvjeta. Klotoida je krivulja koja se koristi za izradu prijelazne krivulje
8. PRIJELAZNA RAMPA - izvodi se na istoj dužini kao i prijelazna krivulja i na tom dijelu provodi se poprečni nagib u pravcu u poprečni nagib u zavoju (jednostrani). Uzdužni nagib treba biti takav da ne zahtjeva čestu promjenu brzine.Veličina nagiba ograničena je propisima do 10%.
Primjedbe