Odgovornost za pretovar... tko je, a tko nije odgovoran još nije definirano?
Naime, prema navođenju posljednjeg broja Obrtničkih novina, odgovornost za pretovar vozila u cestovnom prometu još uvijek nije adekvatno riješena, a o upravo toj temi bi se trebalo raspravljati na 4. susretu prijevoznika HOK-a, koji će se održati 21. rujna u Zagrebu.
Točnije, vodstvo Ceha istaknulo je kako unatoč obećanjima relevantnih institucija, problem odgovornosti za pretovar još uvijek nije adekvatno riješen, odnosno za prekršaj preopterećenja vozila još uvijek se kažnjavaju samo prijevoznici i njihovi vozači, dok bi se kažnjavanjem svih sudionika u prijevoznom procesu (naručilac robe, isporučilac robe, posrednik i prijevoznik) u vrlo kratkom vremenu pretovar vozila u cestovnom prometu sveo na minimum, što bi imalo za posljedicu povećanje sigurnosti cestovnog prometa, smanjenje oštećenja javnih i nerazvrstanih cesta te smanjenje broja prijevoznika koji su »prisiljeni« voziti u pretovaru i po dampinškim cijenama.- navode Obrtničke novine.
Između ostalog, članovi Ceha istaknuli su kako je stupanjem na snagu Pravilnika o visini godišnje naknade za uporabu javnih cesta, koja se plaća pri registraciji motornih i priključnih vozila, usklađena visina naknade tegljača (vučnog vozila) i teretnog vozila s prikolicom, te da se zbog novog modela izračuna plaćanja godišnje naknade za vozila koja koriste crvene registarske pločice više neće naplaćivati veća naknada prilikom registracije vozila. No, uz navedena pozitivna rješenja istaknuto je kako je stupanjem na snagu pravilnika za određene kategorije vozila visina naknade znatno povećana.
U svakom slučaju, nadamo se što bržoj intervenciji i značajnijem pristupanju navedenim problemima od adekvatnih službi, kako bi se prvenstveno cijela usluga svela na adekvatnu zdravu konkurenciju, što je ipak nakon podvučene crte, svima u interesu, te se nadamo ubrzo novoj informaciji po ovom pitanju s pozitivnim ishodom ovog dijela priče ako ne prije, onda vrlo brzo nakon održanog i najavljenog idućeg 4. susreta prijevoznika HOK-a.
Primjedbe