Istraživanja pokazuju da su najopasnije radnje tijekom vožnje razgovor mobitelom, vožnja jednom rukom, te jelo i piće...




- 47 posto njemačkih vozača kaže da su koristili mobilne telefone tijekom vožnje, a 66 posto priznaje da su jeli i pili za volanom
- 43 posto ispitanih Talijana kaže da vozi jednom rukom, a 14 posto priznaje pisanje SMS poruka tijekom vožnje
- Tri od pet europskih vozača nisu sigurni da li bi ponovno položili vozački ispit
- Zračni jastuci su na vrhu sigurnosnih opcija koje vozači u Europi najviše cijene. Visoko je rangirana i opcija izbjegavanja sudara pri niskim brzinama

Prema rezultatima istraživanja koje je provela tvrtka Ford Motor Company, vozači u Europi daju se lako omesti kad su za volanom. Anketa koja je obuhvatila više od 4.300 vozača iz Španjolske, Italije, Francuske, Njemačke i Britanije otkriva da zabrinjavajući broj i dalje redovito stavlja njih i ostale sudionike u prometu u opasne situacije uslijed korištenja mobilnih telefona, zbog toga što jedu ili piju za volanom, a u nekim slučajevima čak i zbog nanošenja šminke u vožnji. Štoviše, europski vozači dosta loše misle o svojim vlastitim vozačkim sposobnostima, a čak 62 posto ispitanika nije bilo sasvim sigurno da li bi ponovno položilo vozački ispit.

Europska statistika objavljena ove godine pokazuje da je više od 1,5 milijuna ljudi ozlijeđeno u prometnim nesrećama širom Europe tijekom 2009. godine. Ford je napravio svoje istraživanje o sigurnosti na cestama kao dio paneuropske turneje ‘Budućnost sigurnosti‘ (Future of Safety) kako bi stekao uvid u ponašanje vozača i istražio koje opcije vezane uz sigurnost vozači najviše cijene na svojim automobilima. Kod njemačkih vozača zabilježena je najveća upotreba mobilnih telefona tijekom vožnje s time da je čak polovica ispitanika izjavila da su telefonirali tijekom vožnje. Na drugom kraju ljestvice, samo 6 posto britanskih vozača reklo je da koriste mobilne telefone za volanom. Talijani su pak najsigurniji u svoje vozačke sposobnosti i 50 posto ih tvrdi da bi mogli ponovno proći vozački ispit ukoliko bi ga trebali ponovno polagati, za razliku od 30 posto Njemaca.

Po pitanju da li su muškarci ili žene sigurniji vozači, samo Nijemci favoriziraju muškarce, njih 22 posto, 21 posto podupire žene o ostali se nisu izjasnili o svojim preferencijama. Suprotno tomem, 50 posto Francuza izjavilo je da su žene sigurniji vozači. Što se tiče sustava sigurnosti u automobilima, ispitivanje pokazuje da su najcjenjenija opcija zračni jastuci, s 25 posto ukupnih glasova u tom segmentu. Odmah dolazi i tehnologija za izbjegavanje sudara pri niskim brzinama, kao što je primjerice Fordov Active City Stop sustav.

‘Active City Stop je jedna od tehnologija koju smo prezentirali na našoj turneji Future of Safety Tour ovog ljeta‘, rekao je Southgate. Posjetili smo 28 gradova u 11 zemalja i demonstrirali kao Active City Stop automatski uključuje kočnice ukoliko senzor otkrije da postoji vjerojatnost sudara s vozilom ispred. ‘Druga opcija je sigurnosni pojas na napuhavanje koji je oblikovan kako bi povećao sigurnost putnika odostraga. Pokazali smo i kako funkcionira aktivna pomoć pri parkiranju, opcija koja uvelike pomaže vozaču. Sve ove tehnologije su jako dobro primljene svuda.‘


Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina