Očevid prometne nesreće
Cestovni
promet kao dio globalnog prometnog sustava veoma je značajan čimbenik suvremenog
društva. U odnosu na ostale prometne grane, cestovni promet jedan je od
najzastupljenijih oblika prijevoza i transporta, zahvaljujući prije svega
njegovim prijevoznim sposobnostima. Međutim, unatoč prednostima cestovni promet
ne predstavlja problem sam za sebe već se taj problem javlja pojavama,
odnosima, aktivnostima ljudskog društva. Sve veći broj motornih vozila koji
prometuje na cestama, nedovoljna i neadekvatno opremljena cestovna mreža kao i
sve veći broj smrtno nastradalih i ozlijeđenih osoba te velike materijalne
štete razlog su za poduzimanje globalnih mjera i aktivnosti kako bi se
negativni trend stradavanja smanjio na društveno prihvatljivu mjeru.
Za
smanjenje broja prometnih nesreća, a s time i broja stradalih u cestovnom
prometu, potrebno je sveobuhvatnom primjenom znanstvenih i stručnih metoda
smanjiti negativan utjecaj elemenata sigurnosti cestovnog prometa čovjeka,
vozila i ceste. Pri čemu je potrebno izvršiti detaljne analize utjecaja
pojedinih elemenata na sigurnost cestovnog prometa kako bi se moglo što
učinkovitije djelovati u cilju smanjenje broja prometnih nesreća i time
povećanja sigurnosti cestovnog prometa.
Očevid
je naziv niza procesnih, odnosno tehničkih radnji koje na mjestu nekog događaja
obavlja sud, policija ili neka druga za to zakonom ovlaštena državna ustanova,
kako bi neposrednim opažanjem stekli saznanja o postojanju ili nepostojanju
neke važne činjenice koja može poslužiti kao dokaz u sudskom ili upravnom
postupku.
Očevid
se u pravilu obavlja na licu mjesta, a sastoji se od razgledavanja mjesta,
odnosno prikupljanja raznih dokaza (tragovi, uzorci krvi, tkiva i sl.), ali se
može obaviti i izvan mjesta nesreće, odnosno pregledom osoba ili predmeta, pri
čemu u naknadnom tumačenju tako prikupljenih podataka služe posebni stručnjaci
vještaci. Očevid se može metodički podijeliti na dvije faze, statičku i
dinamičku.
Primjedbe