Tramvaji...

Moderni niskopodni tramvaj


- Tramvaji su poput autobusa koji idu po tračnicama postavljenima kroz gradske ulice.

- Prve tramvaje iz 1830-ih vukli su konji. Do 1870-ih već su mnogi gradovi imali konjske tramvaje.

- Godine 1834. Thomas Davenport, kovač iz Vermonta (SAD), napravio je električni tramvaj

- Godine 1860. Amerikanac George Train uveo je električnu tramvajsku mrežu u Londonu

- Godine 1873. Andrew Hallidie postavio je stabilnu žičnu željeznica (uspinjače) u San Franciscu. Uspinjače su se vukle po žicama položenima u utorima u cesti. Vozile su brzinom od oko 14 km/h. Slične mreže izgradile su se u mnogim gradovima 1880-ih, ali su ih ubrzo zamijenili tramvaji.

- Godine 1888. Frank Strague demonstrirao je rad tramvaja koji se pokreće pomoću električnih nadzemnih vodova u SAD-u.

- Kod većine američkih tramvaja električna struja uzimala se preko duge motke s malenim kotačem zvanim cipela, koji je klizio po žici. Ta se motka naziva kontaktna sprovodna motka. Mnogi europski tramvaji, međutim, napajali su se strujom preko sklopivih kliznika zvanih pantograf (lira).

- Početkom 20. stoljeća u većini gradova u svijetu uvedeni su električni tramvaji.

- 1930-ih većina gradova, osim onih u Istočnoj Europi i Rusiji, zamijenila je tramvaje autobusima.

- 1990-ih neki gradovi uveli su nove električne tramvaje jer oni ne onečišćuju zrak.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina