DIGITALNI UNUTRAŠNJI RETROVIZOR

Prvi serijski automobil koji će imati digital rear-view mirror dolazi na tržište 2013.

 Audi je prvi proizvođač na svijetu koji je predstavio digitalni unutrašnji retrovizor (digital rear-view mirror) i ugradio ga u serijski automobil Audi R8 e-tron, elektromobil koji će se na tržištu pojaviti 2013. Audijev super automobil pokretan samo na struju ima značajno poboljšanu aerodinamiku koja pomaže u većem dosegu jednim punjenjem baterija, inaće najvećim problemom današnjih električnih automobila. S obzirom na izostanak stražnjeg stakla, Audi se opredjelio za digitalni unutrašnji retroivizor (digital rear-view mirror) koji je na stražnjem kraju krova ima ugrađenu digitalnu kameru usmjerenu prema unatrag, a čija se slika pokazuje na ekranu na mjestu na kojem je uobičajeno da se nalazi klasični retrovizor u unutrašnjosti putničkog prostora. Serijski Audi R8 e-tron imat će organiski LED ekran dijagonale 7,7 inča koji je puno efikasniji od klasičnog LCD ekrana.

 Ovaj sustav digital rear-view mirrora Audi je isprobao prvo na natjecateljskom Audiju R18 e-tron quattro koji je početkom ove godine vozio na legendarnoj utrci 24 sata Le Mansa. Na svoje trkaće bolide na 24 sata Le Mansa stavio je na krov malu video kameru, a u unutrašnjost veliki kolor ekran. Najnoviji Audi R18 Le Mans za maratonske utrke prototipova imao je ugrađen AMOLED ekran (aktivna matrica OLED) na mjestu unutrašnjeg retrovizora, a povezan je s video kamerom smještenom na krovu vozila (odmah iza antena) izrađenog iz kevlara i usmjerena da gleda što se dešava iza vozila. Najveća prednost AMOLED ekrana je velik broj boja i visoka rezolucija, jer ekran je sastavljen od piksela promjera samo 0,1 mm. Uz visoku rezoluciju dolazi jasna i oštra slika zbog brze reakcije kod pokretne slike. To znači da je i pri brzini 300 km/h oštra i jasna slika na ekranu, za razliku od klasičnog retrovizora koji pri toj brzini vibrira i daje zamućeni odraz. Ne treba zaboraviti kako pri toj brzini trkaći Audi R18 u jednoj sekundi prođe čak 92 metra.

 Ugrađeni video sustav omogućava vozačima, koji su pod velikim stresom tijekom utrke izdržljivosti, da jednostavno i pregledno vide promet iza sebe, pa čak i one koji pokušavaju proći s desne ili lijeve strane bolida. S obzirom da se u trkaćim prototipovima Le Manse serije sjedi u pravilu centralno i nema previše prostora za stražnje staklo kroz koje bi se moglo koristiti konvencionalni unutrašnji retrovizor, ovo je odlično pomagalo. Veliki ekran centralno postavljen na kojem se pojavljuje slika iz video kamere smještene na repu vozila u mogućnosti je zbog svoje veličine pokazati i dodatne informacije, kao na primjer indikator mjenjača, neka upozoravajuća svijetla te druge korisne informacije.

 No, vanjski retrovizori još su uvijek klasični i na svom mjestu izvan karoserije, a njihovo uklanjanje bi u svakom slučaju poboljšao i otpor zraka karoserije, što znači manju potrošnju i višu konačnu brzinu. Kako se brzo danas implementiraju korisna (ali i beskorisna) tehnološka rješenja u automobile, ovu novotariju mogli bismo vrlo brzo vidjeti kao osnovnu opremu serijskih Audijevih automobila. Prvi serijski automobil koji će imati digitalni retrovizor je električni super automobil Audi R8 e-tron koji bi se trebao početi prodavati 2013. s očekivanom početnom cijenom od oko 120.000 eura.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina