Lutrija na križanjima
Poseban tim ADAC-ovih stručnjaka nedavno
je proučavao nesreće na križanjima
glavnih i sporednih cesta izvan gradova.
Stravičan je podatak da je u Europskoj
uniji 2001. godine na tim raskršćima poginulo
3447 ljudi.
U nesrećama na raskršćima mnogo je ključnih
varijabli - čovjek, vozilo, okoliš...
Uključivanje u promet sa sporedne
na glavnu cestu ili prijelaz glavne ceste postali
su nadasve opasni. Sudari su gotovo identični.
Motorist ili vozač automobila koji voze glavnom
cestom velikom brzinom udaraju u bok
vozila koje se uključuje u promet sa sporedne
ceste. ADAC-ovi su stručnjaci nakon istraživanja
došli do sljedećih rezultata: rizik će biti
minimaliziran ako vozač koji se uključuje na
glavnu cestu ili je prelazi zaustavi automobil i
pozorno pogleda na obje strane - lijevu i desnu.
Naglasak je na riječi - pozorno. Na raskršćima
vozači automobila često ne vide motoriste i
zato ADAC-ovi stručnjaci predlažu motoristima
da uspore, budu oprezni i spremni da zakoče
te da pogledaju što čini vozač u automobilu
koji stoji na raskršću i sprema se uključiti
na glavnu cestu. Tvrtkama za održavanje cesta
sugerira se da poboljšaju kritična raskršća i iz
njihove blizine uklone sve što bi moglo utjecati
na pažnju vozača (vegetacija, objekti koji
smanjuju vidljivost...), kako bi se vozači usredotočili
na najvažnije. Poseban je problem i
autoindustrija. Naime, većina je automobila
danas dizajnirana tako da se malo pozornosti
obraća skretanjima. Prednji A nosači na karoseriji
katkad su tako izvedeni da smanjuju
vidno polje, a to može biti kritično upravo pri
uključivanju sa sporedne na glavnu cestu. U
ADAC-u napominju da su automobili poput
Renault Espacea, Citroën C4 Picassa, Minija i
Ford Galaxyja rijetki primjeri s preglednim A
nosačima, dok su Mitsubishi Colt CZ3, Hyundai
Santa Fe i Opel Tigra Twin Top najnepregledniji
među testiranim vozilima. Mnogo je
varijabli koje utječu na povećanje opasnosti
prilikom skretanja na glavnu cestu ili prelaska
s jedne sporedne na drugu sporednu cestu. No
na sve njih utječe čovjek, neposredno na cesti
ili za dobro nam znanim zelenim stolom...
je proučavao nesreće na križanjima
glavnih i sporednih cesta izvan gradova.
Stravičan je podatak da je u Europskoj
uniji 2001. godine na tim raskršćima poginulo
3447 ljudi.
U nesrećama na raskršćima mnogo je ključnih
varijabli - čovjek, vozilo, okoliš...
Uključivanje u promet sa sporedne
na glavnu cestu ili prijelaz glavne ceste postali
su nadasve opasni. Sudari su gotovo identični.
Motorist ili vozač automobila koji voze glavnom
cestom velikom brzinom udaraju u bok
vozila koje se uključuje u promet sa sporedne
ceste. ADAC-ovi su stručnjaci nakon istraživanja
došli do sljedećih rezultata: rizik će biti
minimaliziran ako vozač koji se uključuje na
glavnu cestu ili je prelazi zaustavi automobil i
pozorno pogleda na obje strane - lijevu i desnu.
Naglasak je na riječi - pozorno. Na raskršćima
vozači automobila često ne vide motoriste i
zato ADAC-ovi stručnjaci predlažu motoristima
da uspore, budu oprezni i spremni da zakoče
te da pogledaju što čini vozač u automobilu
koji stoji na raskršću i sprema se uključiti
na glavnu cestu. Tvrtkama za održavanje cesta
sugerira se da poboljšaju kritična raskršća i iz
njihove blizine uklone sve što bi moglo utjecati
na pažnju vozača (vegetacija, objekti koji
smanjuju vidljivost...), kako bi se vozači usredotočili
na najvažnije. Poseban je problem i
autoindustrija. Naime, većina je automobila
danas dizajnirana tako da se malo pozornosti
obraća skretanjima. Prednji A nosači na karoseriji
katkad su tako izvedeni da smanjuju
vidno polje, a to može biti kritično upravo pri
uključivanju sa sporedne na glavnu cestu. U
ADAC-u napominju da su automobili poput
Renault Espacea, Citroën C4 Picassa, Minija i
Ford Galaxyja rijetki primjeri s preglednim A
nosačima, dok su Mitsubishi Colt CZ3, Hyundai
Santa Fe i Opel Tigra Twin Top najnepregledniji
među testiranim vozilima. Mnogo je
varijabli koje utječu na povećanje opasnosti
prilikom skretanja na glavnu cestu ili prelaska
s jedne sporedne na drugu sporednu cestu. No
na sve njih utječe čovjek, neposredno na cesti
ili za dobro nam znanim zelenim stolom...
Primjedbe