OBAVEZAN ABS SUSTAV ZA MOTOCIKLE OD 2017. GODINE
Bosch je pokazao statističke podatke prema kojima 16 posto svih
novoproizvedenih motocikala u Europi tijekom 2010. godine je bilo
opremljeno ABS sustavom kočenja
Uvođenjem obveznog ABS sustava u motociklima, Komisija EU se nada da će se motociklisti sigurnije voziti. Ovaj zahtjev dio je nedavno predstavljenog nacrta regulacijskog okvira za motocikle, a trebao bi se primijeniti na motocikle sa zapreminom motora većom od 125 cc. Prijedlog trenutačno prolazi kroz zakonodavnu proceduru EU te će vjerojatno biti usvojen sljedeće godine. Propis treba stupiti na snagu od 2017. Bosch je na temelju nove generacije sustava kontrole kočenja prvi put razvio neovisnu seriju za motocikle. ‚Sustavi ABS 9 za motocikle najmanji su na svijetu‘, kaže dr. Werner Struth, predsjednik Boschevog Odjela za upravljanje sustavima podvozja. ‚Na ovaj način mi ohrabrujemo proizvođače da ugrade ovaj spasonosni sigurnosni sustav u sve motocikle opremljene hidrauličnim kočnicama‘.
Bosch je započeo s proizvodnjom novog ABS sustava za motocikle krajem 2009. godine
Broj motociklista koji su sudjelovali u smrtnim nesrećama na području Europske unije u 2008. došao je do 5520 – 14 posto svih smrtnih slučajeva na cestama. U Njemačkoj je taj broj za isto razdoblje iznosio 656. Europski su se brojčani podaci jedva mijenjali od 1997., no broj smrtnih nesreća s vozačima automobila značajno je opao tijekom istog razdoblja – za 49 posto, kako je pokazala analiza 17 europskih zemalja. Prema Europskom vijeću za sigurnost u prometu (ETSC) u Europi rizik od sudjelovanja u smrtnoj nesreći je 18 puta veći za motocikliste nego za vozače automobila, pod pretpostavkom da je prijeđena ista udaljenost. Iako je prvi ABS sustav kočenja ugrađen u motocikl još 1988., samo je 16 posto svih novoproizvedenih motocikala u Europi opremljeno ovim sigurnosnim sustavom – drugim riječima, samo svaki šesti motocikl. Suprotno tomu, proizvođači automobila su se 2004. obvezali da će ABS biti standardna oprema u putničkim automobilima, a sustav od tada nudi veću sigurnost vozačima.
Planovi su da se od 2017. godine ABS obvezno uvede u svim motociklima s obujmom motora većim od 125 ccm
Svi su dobavljači prije koristili ABS tehnologiju u putničkim automobilima kao temelj za svoje ABS sustave u motociklima. Stručnjaci u Boschevom inženjerskom centru u Japanu sada su po prvi put osmislili seriju posebno za motocikle. Uz uvelike smanjeni volumen i težinu od samo 0,7 kg, baza osnovnog sustava ABS 9 dvostruko je manja i lakša od svog prethodnika, što ga čini daleko najkompaktnijim sustavom na tržištu. Njegova izvedba također je i ekonomična, što je važno ako će imati široku primjenu u svim motociklima sa sustavima hidrauličnih kočnica. Najveće automobilsko udruženje u Njemačkoj ADAC priznalo je ovaj novi sustav dodijelivši mu svoju nagradu ‘Gelber Engel‘ (žuti anđeo) u kategoriji ‘inovacije i okoliš‘. Bosch je proizveo svoj prvi ABS sustav za motocikle još 1994.
Bosch proizvodi najmanji ABS sustav na svijetu za motocikle opremljene hidrauličnim kočnicama (težak je smao 0,7 kg)
Stručnjaci vide ABS sustav kočenja kao veliki poticaj sigurnosti. Npr., analizom koristi provedenom za Europsku komisiju izračunato je da će predloženi propis dovesti do smanjenja broja smrtnih nesreća kod motociklista za više od 5000 u desetogodišnjem razdoblju. Studija poduzeća nadležnog za švedske autoceste Vägverket iz listopada 2009. pokazala je da bi se 38 posto svih motociklističkih nesreća koje završe osobnom ozljedom i 48 posto svih ozbiljnih i smrtnih nesreća moglo spriječiti uz pomoć ABS-a. Ovaj sustav aktivne sigurnosti dopušta motociklistima da sigurno koče u kritičnim situacijama bez blokiranja kotača te stoga i bez straha od neizbježnog pada. Duljina kočionog puta također je znatno smanjena.
Uvođenjem obveznog ABS sustava u motociklima, Komisija EU se nada da će se motociklisti sigurnije voziti. Ovaj zahtjev dio je nedavno predstavljenog nacrta regulacijskog okvira za motocikle, a trebao bi se primijeniti na motocikle sa zapreminom motora većom od 125 cc. Prijedlog trenutačno prolazi kroz zakonodavnu proceduru EU te će vjerojatno biti usvojen sljedeće godine. Propis treba stupiti na snagu od 2017. Bosch je na temelju nove generacije sustava kontrole kočenja prvi put razvio neovisnu seriju za motocikle. ‚Sustavi ABS 9 za motocikle najmanji su na svijetu‘, kaže dr. Werner Struth, predsjednik Boschevog Odjela za upravljanje sustavima podvozja. ‚Na ovaj način mi ohrabrujemo proizvođače da ugrade ovaj spasonosni sigurnosni sustav u sve motocikle opremljene hidrauličnim kočnicama‘.
Bosch je započeo s proizvodnjom novog ABS sustava za motocikle krajem 2009. godine
Broj motociklista koji su sudjelovali u smrtnim nesrećama na području Europske unije u 2008. došao je do 5520 – 14 posto svih smrtnih slučajeva na cestama. U Njemačkoj je taj broj za isto razdoblje iznosio 656. Europski su se brojčani podaci jedva mijenjali od 1997., no broj smrtnih nesreća s vozačima automobila značajno je opao tijekom istog razdoblja – za 49 posto, kako je pokazala analiza 17 europskih zemalja. Prema Europskom vijeću za sigurnost u prometu (ETSC) u Europi rizik od sudjelovanja u smrtnoj nesreći je 18 puta veći za motocikliste nego za vozače automobila, pod pretpostavkom da je prijeđena ista udaljenost. Iako je prvi ABS sustav kočenja ugrađen u motocikl još 1988., samo je 16 posto svih novoproizvedenih motocikala u Europi opremljeno ovim sigurnosnim sustavom – drugim riječima, samo svaki šesti motocikl. Suprotno tomu, proizvođači automobila su se 2004. obvezali da će ABS biti standardna oprema u putničkim automobilima, a sustav od tada nudi veću sigurnost vozačima.
Planovi su da se od 2017. godine ABS obvezno uvede u svim motociklima s obujmom motora većim od 125 ccm
Svi su dobavljači prije koristili ABS tehnologiju u putničkim automobilima kao temelj za svoje ABS sustave u motociklima. Stručnjaci u Boschevom inženjerskom centru u Japanu sada su po prvi put osmislili seriju posebno za motocikle. Uz uvelike smanjeni volumen i težinu od samo 0,7 kg, baza osnovnog sustava ABS 9 dvostruko je manja i lakša od svog prethodnika, što ga čini daleko najkompaktnijim sustavom na tržištu. Njegova izvedba također je i ekonomična, što je važno ako će imati široku primjenu u svim motociklima sa sustavima hidrauličnih kočnica. Najveće automobilsko udruženje u Njemačkoj ADAC priznalo je ovaj novi sustav dodijelivši mu svoju nagradu ‘Gelber Engel‘ (žuti anđeo) u kategoriji ‘inovacije i okoliš‘. Bosch je proizveo svoj prvi ABS sustav za motocikle još 1994.
Bosch proizvodi najmanji ABS sustav na svijetu za motocikle opremljene hidrauličnim kočnicama (težak je smao 0,7 kg)
Stručnjaci vide ABS sustav kočenja kao veliki poticaj sigurnosti. Npr., analizom koristi provedenom za Europsku komisiju izračunato je da će predloženi propis dovesti do smanjenja broja smrtnih nesreća kod motociklista za više od 5000 u desetogodišnjem razdoblju. Studija poduzeća nadležnog za švedske autoceste Vägverket iz listopada 2009. pokazala je da bi se 38 posto svih motociklističkih nesreća koje završe osobnom ozljedom i 48 posto svih ozbiljnih i smrtnih nesreća moglo spriječiti uz pomoć ABS-a. Ovaj sustav aktivne sigurnosti dopušta motociklistima da sigurno koče u kritičnim situacijama bez blokiranja kotača te stoga i bez straha od neizbježnog pada. Duljina kočionog puta također je znatno smanjena.
Primjedbe