Savjeti Za Vožnju Po Kiši

Ovi savjeti pomoći će vam da prilikom vožnje po mokrim cestama vi i vaši suputnici budete sigurni.
1. Redovito provjeravajte u kakvom su stanju gume
Prije nego što krenete na put uvijek pregledajte gume. Nikako ne smijete zaboraviti sljedeće:
- Pobrinite se da gume sve vrijeme imaju pravilan tlak zraka. Pravilnu vrijednost tlaka zraka u gumama određuje proizvođač vozila, a naći ćete je na naljepnici koja može biti na rubu vozačevih vrata, na dovratku, na poklopcu pretinca ispred suvozača ili na unutarnjoj strani poklopca spremnika za gorivo. Navedena je i u priručniku za uporabu vozila. Broj navedena na boku gume nije preporučeni tlak zraka za gume – to je najviši dopušteni tlak zraka u vašim gumama. Tlak u gumama treba provjeravati barem jedanput mjesečno.
- Provjeravajte dubinu profila. Odgovarajuća dubina profila pomaže spriječiti proklizavanje, akvaplaning i pucanje gume.
2. Usporite
Kiša se miješa s prljavštinom i uljem na cesti, što stvara idealne uvjete za proklizavanje vozila. Najbolji način da izbjegnemo proklizavanje jest sporija vožnja. Ako vozimo sporije, veći dio gazne površine gume u kontaktu je s cestom, a to omogućuje bolje prianjanje.
3. Kako postupati kod proklizavanja
I najboljim vozačima događa se da im vozilo klizne. Morate znati da u tom slučaju ne smijete naglo pritisnuti kočnice. Ako imate sustav protiv blokiranja kotača (ABS), ne pritišćite na papučicu kočnice kao da pumpate. Odlučno i ravnomjerno pritisnite kočnicu, a volan usmjerite u smjeru proklizavanja.
4. Zadržite sigurnosnu udaljenost.
Vožnja po mokroj cesti zahtijeva nježnost pri okretanju upravljača, pritiskanju na kvačilo, kočnicu ili gas i više je mogućnosti za pogreške i teške situacije. Ako krećete na put po kiši, imate mokre cipele koje na papučicama vole skliznuti. Prije nego što upalite motor obrišite tabane na tepihu u automobilu. Svi vozači morali bi redovito provjeravati rade li im prednja svjetla, stražnja svjetla i pokazivači smjera. Na mokroj cesti za zaustavljanje vam je potrebno triput više vremena nego na suhoj. Budući da je za kočenje potreban dulji put, vrlo je važno da ne vozite neposredno iza vozila ispred sebe. Vozite barem za dvije dužine automobila iza vozila pred vama.
5. Vozite po tragovima kotača vozila ispred vas.
Izbjegavajte kočenje. Ako je ikako moguće, brzinu smanjujte tako da dignete nogu s papučice za gas. Vozite s upaljenim svjetlima čak i ako samo lagano kiši. Tako ćete bolje vidjeti cestu, a drugi vozači lakše će vas primijetiti. Ako vaš automobil ima svjetla za dnevnu vožnju, neka budu upaljena da vas vozači iza vas bolje vide.
6. Pripremite se za put.
Vožnja po mokrom vremenu zahtijeva nježnost kod okretanja upravljača, pritiska na kvačilo, kočnicu ili gas i donosi više mogućnosti za pogreške i teške situacije. Ako krećete na put po kiši, imate mokre cipele, koje na papučicama vole skliznuti. Prije nego što upalite motor cipele obrišite na tepih u automobilu. Svi vozači morali bi redovito provjeravati ako im rade prednja i stražnja svjetla i pokazivači smjera.
7. Naučite kako mu izbjeći akvaplaning i kako postupati kada vam se dogodi.
Akvaplaning se javlja ako se pred gumna nabere više vode koju vozilo svojom težinom sposobno odgurnuti. Zbog pritiska vode automobil se podiže i klizi na tankom sloju vode između guma i ceste. U tom trenutku vaš automobil može posve izgubiti kontakt s cestom tako da ste u opasnosti da vas zanese s vašeg voznog traka ili čak s ceste. Da biste izbjegli akvaplaning, održavajte pravilan tlaka zraka u gumama, pobrinite se da dubina profila u gumama bude u zakonskim granicama i zamijenite gume kad bude potrebno. Na mokrim cestama usporite i izbjegavajte lokve. Pokušajte voziti po tragovima guma automobila ispred vas. Ako doživite akvaplaning, nemojte naglo kočiti i ne okrećite upravljač. Zbog kočenja automobil bi se mogao zanijeti. Podignite nogu s papučice za gas da bi se brzina automobila smanjila i da opet osjetite cestu. Ako morate kočiti, učinite to lagano, više puta zaredom. Ako vaš automobil ima kočnice ABS, kočite normalno; ako bude potrebno, računalo automobila pobrinut će se za sve.
8. Kad jako pljušti kiša, radije se zaustavite!
Ako jako kiši, vaši su brisači preopterećeni i staklu imate sve vrijeme sloj vode. Kad se vidljivost tako pogorša da sa sigurne udaljenosti ne više vidite rub ceste ili drugih vozila, vrijeme je da skrenete s ceste i pričekate da se kiša malo smiri. Najbolje je pričekati na odmorištima ili drugim zaštićenim mjestima. Ako vam ne preostane ništa drugo nego rub ceste, parkirajte što dalje od ceste i pričekajte da oluja prođe. Ostavite upaljena svjetla, a uključite također 4 pokazivača smjera da vas drugi vozači primijete.
9. Kad počne kišiti, ceste su vrlo skliske.
Kad počne kišiti, ceste su uvijek najteže za vožnju jer se blato i ulje na suhoj cesti miješaju s kišom i stvara se prilično klizav sloj. Često se događa da vozači izgube nadzor nad svojim vozilom, zato upozoravamo da moraju biti posebno oprezni prvih pola sata od početka kiše.
10. Po oblačnom vremenu vidljivost je manja.
Budite posebno oprezni kod pretjecanja.
11. Nakon vožnje po vodi osušite kočnice.
Ako ste vozili po vodi koja je dovoljno duboka da su se smočile čeljusti kočnice, lagano pritisnite kočnice da se osuše.
12. Ne vozite ako ste umorni.
Zastavite se barem svakih nekoliko sati, odnosno svakih 150 prijeđenih kilometara.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina