Pozivam vozače na oprezniju vožnju, osobito u blizini škola, a roditelje na siguran prijevoz djece

Početak svake nove školske
godine morao bi biti znak
vozačima na povećani oprez u
vožnji jer će se u prometu naći
i velik broj školaraca. To vrijedi
za sve prometnice u naseljima,
a osobito za vožnju ulicama
gdje se nalaze škole. U blizini
škola će se kretati, više nego
dosad, učenici koji su samo
djelomično usredotočeni na
školu i odgovorno ponašanje
u prometu, a drugim, možda i
većim dijelom, još uvijek žive
u bezbrižnom odmoru. Zbog
toga vozači mogu očekivati više
neopreznog pretrčavanja ceste,
iskakanja djece pred vozila i
slično ponašanje koje može
imati teške posljedice. Oprez je
osobito važan zbog približno
45.000 prvašića, učenika koji
su puni uzbuđenja jer kreću u
prvi razred osnovne škole i po
prvi put nalaze se na putu u i
iz škole.



Većina od njih bit će u pratnji roditelja ili ostalih članova obitelji, ali oprez vozača
nikad nije suvišan. Djeca su sudionici u prometu, ali i stradalnici. Prošle godine
u Hrvatskoj je u prometu poginulo 21 dijete (14 kao putnici u vozilu, sedam kao
pješaci), teže ih je ozlijeđeno 228, a lakše 1301. Ove godine u prvih sedam mjeseci
poginulo je sedmero djece (prošle godine devet u istom razdoblju), 99 ih je teže
(prošle godine 134), a 679 lakše ozlijeđeno (prošle godine 735). Stradanja djece
u prometu iz godine u godinu se smanjuju i dobrim dijelom to treba pripisati
sustavnom preventivnom djelovanju. Zaštita djece, mladih i najranjivijih sudionika
u prometu je u Nacionalnom programu sigurnosti cestovnog prometa utvrđena kao
stalna zadaća. Povodom početka školske godine Hrvatski autoklub organizirao je
diljem Republike Hrvatske u svim većim gradovima tradicionalnu akciju pod nazivom
Sigurno u prometu. I ove godine bilo je to još jedno upozorenje vozačima pred
početak nove školske godine.

Vozače se upozorava kako u blizini škola trebaju biti vrlo oprezni, pozorni na cesti,
poštivati ograničenja i prilagoditi brzinu (u blizini škola obično prometni znakovi
ograničavaju brzinu do 40 km/h), voziti tako da uvijek mogu stati, voditi računa
kako djeca mogu naglo istrčati na kolnik, a pogotovo ih je teže uočiti ako su uz prometnicu
i parkirana vozila. Vozači trebaju biti spremni da se, ukoliko postoji semafor,
može dogoditi da dijete, u želji da prođe, nekada malo i zakasni i počne prelaziti
na crveno svjetlo. Ova upozorenja osobito se tiču mladih vozača koji ranijih godina
nisu imali iskustva sa školarcima u prometu. Uz oprez vozača u vožnji blizu škola i
oni koji voze djecu u školu trebaju se držati određenih pravila: djeci nije mjesto na
prednjem sjedalu, ne samo zbog zakonske obveze koja brani djetetu do 12 godina
vožnju na suvozačkom mjestu, nego ponajprije zato što je straga sigurnije. Djeca
u automobilu moraju biti vezana sigurnosnim pojasom, a još sigurnije - u autosjedalicama.
I na najkraćoj relaciji. Roditelji koji pješke prate djecu u školu moraju
voditi računa da djeci budu primjer u poštivanju prometnih pravila, da im ukažu na
dobre i loše primjere ponašanja, da raskrižja prelaze na označenom mjestu, poštuju
semaforsko svjetlo i upućuju kako prijeći cestu gdje nema semafora i obilježenih
pješačkih prijelaza. Djecu treba naučiti da nikad ne istrče naglo na kolnik, da se ne
naguravaju na pločniku kao i da kolnik nije mjesto za igru. Početak školske godine
uvijek je prigoda da se javno upozori na opasnosti u prometu koje mogu dovesti do
nesreća u kojima djeca izgube život ili se teško ozljeđuju.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina