Eko test

Kako biste mogli registrirati svoje vozilo, obvezan je ispravan eko test odn. dobra reguliranost ispušnih plinova. Ukoliko vozilo ne udovoljava kriteriju na eko testu, ono neće moći proći tehnički pregled dok se ne otklone nedostaci koji generiraju takvo stanje.
Analizatori pri ispitivanju ispušnog plina mjere sadržaje sljedećih plinova:

CO2 – ugljični dioksid
CO   - ugljični monoksid
HC   - neizgorjeli ugljikovodici
O2    -  kisik

Treba naglasiti, da kriteriji ispitivanja na eko testu nisu isti za sve automobile jer je posve jasno da se stariji automobili po tehničkim karakteristikama ne mogu mjeriti sa automobilima novijeg godišta u pogledu ekologije. Stoga je napravljena kategorizacija u koju će ući vozila s obzirom na sustav napajanja gorivom.
Motori bez bilo kakvog katalizatora
BEZ-KAT
Motori s nereguliranim katalizatorom
BEZ-KAT
Motori s reguliranim katalizatorom
REG-KAT
CO = 0,5 - 3,0 %
HC = 100 - 300 ppm
CO2=13 - 16,9 %
O2 = 0,5 - 2,0
O < 0,5 %
HC < 100 ppm
CO2=14 - 16 %
O2 = 0,1 - 0,5
O < 0,5 %
HC < 100 ppm
CO2=14 - 16 %
O2 = 0,1 - 0,5 %

Ako se kvar na vrijeme otkloni, bit će i štete manje. Jedan kvar može izazvati oštećenja drugih vitalnih dijelova motora. Ako niste znali, lambda sonda može izazvati havariju katalizatora u intervalu od 5000 km. Dakle, sasvim je jasno da se odgađanje popravaka ne isplati.

Eko test

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina