EKO vožnja


EKO VOŽNJA / EKONOMIČNA VOŽNJA
Način vožnje, izbor brzine, dinamika odvijanja prometa i prilagođavanje uvjetima  bitni su čimbenici ekološke vožnje. Takva vožnja podrazumjeva minimalnu potrošnju goriva, dulji vijek vozila, čistiji okoliš i uštedu novca. To se postiže smirenom i racionalnom vožnjom, uz naravno, tehnički ispravno vozilo.

KAKVA JE TO RACIONALNA VOŽNJA ?
- predviđanje situacije (unaprijed razmišljanje o mogućem nastanku opasnosti)
- predviđanje mogućeg ponašanja ostalih sudionika prometa
- pravodobno mijenjanje stupnjeva prijenosa (brzina)
- kad god je moguće kočiti motorom (puštanje gasa i prelazak iz više brzine u nižu)
- ne ubrzavati naglo, nego postepeno, isto tako i kočiti
- ne ostavljati motor nepotrebno u praznom hodu (van brzine) dok radi

KAKO MOŽETE POSTATI EKO VOZAČ ?
Tako da : automobil perete na mjestima koja su za to predviđena, spriječite sva curenja ispod vozila, koristite gorivo koje preporučuje proizvođač vašeg vozila, redovito mijenjate ulje motora, a zauljeni otpad odlažete na reciklažna mjesta.
                                                                         
Zatim kontrolirate sastav i količinu ispušnih plinova, obavljate redovite tehničke preglede vozila, stare i nepotrebne dijelove motora ili vozila odlažete na za to predviđena mjesta, reciklirate. Stupnjeve prijenosa (brzine) mijenjate na oko 2 do 2,20 okretaja motora.
UGRADNJA PLINA  u vozilo također je i ekološka i ekonomična. Zašto? Svakako najveća prednost je cijena plina, odnosno razlika u cijeni plina i benzina. U Hrvatskoj cijena plina je više nego dvostruko manja od cijene benzina, a razlika se skoro svaki tjedan povećava zbog poskupljenja nafte na svjetskome tržištu. U drugim europskim zemljama situacija je slična. Cijena plina je dvostruko manja od cijene benzina. Propan-butan, kao otpadni proizvod kod vađenja nafte, manje je osjetljiv na rast cijena, što jamči održavanje ove razlike.
Osim ekonomske tu je i ekološka prednost. Naime, vozila s pogonom na plin puno manje zagađuju okoliš zbog manje količine štetnih spojeva u ispušnim plinovima. Zbog toga  većina europskih zemalja daje olakšice vlasnicima vozila s ugrađenom plinskom instalacijom (manji porez, cestarina i sl.). U Hrvatskoj država još nije sklona nagraditi vozače koji su se odlučili na ugradnju plinske instalacije u svoje vozilo, ali svi se nadamo da će se to uskoro promijeniti.  
Plinska instalacija u vozilu je sigurna, vrlo stroge mjere i uvjeti koje moraju ispunjavati plinske instalacije jamče apsolutnu sigurnost, čak i veću nego s benzinskim pogonom. Za razliku od spremnika za benzin, spremnik plina napravljen je od čelika debljine do 4mm, što onemogućuje njegovo oštećenje ni u slučaju prometne nesreće. Spremnici su tijekom testiranja bili ispitivani u najekstremnijim uvjetima (u gorućem automobilu, pucanjem iz vatrenog oružja) i pritom nisu promijenili svoja svojstva. Dodatno je svaki spremnik opremljen posebnim sigurnosnim ventilom koji sprečava istjecanje plina i kad se auto prevrne. Naravno, glavni uvjet sigurne plinske instalacije je ugradnja kod ovlaštenih servisa, što je i zakonom određeno. 
I nešto o manama plinske ugradnje, a to  je smanjenje prostora u prtljažniku zbog zapremnine plinskog spremnika.
                          
Budite svjesni svoje okoline, čuvajte ju savjesno !

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina