Neoplan Cityliner C (EEV)

Napredna i uspješna generacija novog Citylinera, posebno će oduševiti vozače koji su dobili potpuno nov i dizajnerski te ergonomski gotovo idealno riješenu upravljačku ploču - dashboard.

Cityliner C
Novi Cityliner vrlo je uočlijv na cesti
Novinarima je 2006. predstavljen novi motor D26 koji u odnosu na motor D20 ima veći promjer cilindra i veći hod klipa, iako sa 5 mm kraćom klipnjačom, a većim polumjerom radilice. Motor je veće zapremnine (12,42 litara), iako je razmak između cilindara ostao isti. Upravo s tim motorom predstavio nam se i novi Neo­plan Cityliner C u EEV izvedbi, kojega smo imali prigodu voziti u Zagrebu. Taj model, zajedno sa Starlinerom ove je go­dine u Kortrijku na sajmu Busworld dobio novu upravljačku ploču, kao glavnu novost ovogodišnjeg sajma. Raskošni i estetski vrlo impresivan pristup ergonomiji i diza­jnu ubuduće će biti novi standard kod ovih prestižnih modela Neoplan autobusa.
Autobusi su i dalje zadržali multifunkcio­nalni upravljač, Xenon svjetla prilagodljiva za vožnju u zavojima, a standardne su i opcije poput BA, ESP, ACC, LGS… Pris­jetimo se malo i dolaska novog modela Cit­yliner, čija je premijera bila veličanstveno priređena uz atraktivnu muzičku najavu i velik vatromet, na austrijskom jezeru, kada se iz mraka na teglenici pojavio Cityliner obasjan reflektorima, ali i brojnim bojama kao odraz vatrometa u vodi.

Malo o povijesti

Proizvodnja njegovih prethodnika za  počela je 1971., dosad je izrađeno oko 8000 primjeraka, a za svoj 36. rođendan Citylin­er je tada dobio potpuno novi dizajnerski izgled, uvelike nalik na svog velikog brata Starlinera. Upravo zbog toga, riječ je o visoko turističkom autobusu sa mnogim zajedničkim detaljima, od vanjskoga izgleda do unutrašnjosti. Pa ipak, riječ je o manjem autobusu, 20 je centimetara niži, vozački prostor ostao je isti kao u Starlineru (bolji i ne može biti), rasvjeta je prebačena na sredinu vozila, a prostor u unutrašnjosti je visine 2066­-2150 mm. Ogromno prednje panoramsko staklo putnicima omogućuje dobar pregled, baš kao i mnogo ostak­ljenih površina na bočnim stranama. Pod­vozje je izrađeno od modula, sa prednjim i stražnjim ukrutama, koje omogućuju znatno sigurniju vožnju, ukoliko dođe do prevrtanja vozila.
Testni Cityliner je kapaciteta ukupno 50 sjedala, motor je snage 480KS, sa prtljažnim prostorom obujma 10,4 m³. Dužina ovog troosovinskog modela je 12,990 mm, a za sigurnu vožnju brinu i svjetla, koja u zavoju prate cestu. Od prednjeg do stražnjeg dijela ugrađeni su kišni kanali, izgledom vrlo efek­tno, ali i vrlo praktično, jer ne bacaju vodu (čitaj kišu) na bočna stakla. Proizvodnja u proizvodnim pogonima u gradu Pilstingu se odvija prema planovima, a još bolje rezul­tati očekuju se nakon predstavljanja novog dashboarda, čime je vozač dobio još bolje uvjete za svoj rad. Osim ovog modela, tu su i izvedbe 12,2 i 13,9 metara.
Neoplanovi (Neomanovi) autobusi osvojili su dosad brojne prestižne titule. Nakon Starlinera i Citylinera pitanje je što se može očekivati kao novost 2010 u Hanoveru. Sigurno će to biti nešto novo, bolje i još ljepše, čime MAN ide dalje velikim ko­racima u svakom pogledu. Užitak vožnje Citylinera se ne propušta, pa valja zahvaliti tvrtki MAN Importer Hrvatska što su u Hrvatskoj odlučili predstaviti novi autobus i novitete Citylinera.


Tehnički podaci

Motor
MAN D 2676 LOH 27 Common Rail, 6 cilindrični redni, 4 ventila po cilindru Euro5 pomoću EEV standarda koristeći MAN Pure diesel® tehnologiju, izravno ubrizgavanje goriva sa trećom generacijom common rail sustava i EDC 7 elektronskom kontrolom motora, dvostupanjski turbopunjač s međuhladnjakom MAN PM-KAT® bez održavanja, radni obujam 12419 ccm, najveća snaga 353 kW (480 KS) pri 1900 o/min, najveći okretni moment 2300 Nm pri 1000-1400 o/min, kompresija 17:1, interval održavanja 80000 kilometara, elektropokretač 5,4 kW, napon 24 V, tri alternatora po 120 A, dvije baterije 12V/225 Ah
Kočioni sustav
Wabco disk kočnice sprijeda i straga (promjer 432 mm), ABS, ASR, ESP, TPM (kontrola pritiska u gumama), ABC, MSC (kontrola najveće brzine), BA u slučaju opasnosti, EasyStart

Upravljanje
hidraulični upravljač ZF 8098 Servocomtronic s kugličnim prijenosom, upravljač podesiv po visini i nagibu, multifunkcionalni
Motor
Prijenos snage
automatski mjenjač MAN TipMatic® Coach sa 12 stupnjeva prijenosa, za lagane manevre naprijed i natrag - poseban mod, EBS sa ABS-om i ASR-om, ESP sa zaštitom od prevrtanja i stabilizacijom, tempomat, ograničivač brzine 100 km/h
Ovjes
sprijeda neovisna osovina MAN VOS-08-B-01 sa stabilizatorima, straga hipoidna osovina MAN HY-1336-B, pogonska osovina MAN NILS-08-B01, elektronski kontrolirani zračni ovjes s mogućnošću regulacije visine
Dimenzije
duljina 12990, širina 2550, visina 3746mm, razmak osovina 6321mm, prednji/stražnji prevjes 2920/2400mm, krug okretanja 22,720 mm, unutrašnja visina 2066mm, najveća dopuštena masa 24.900kg, volumen prtljažnog prostora 10,4m³, spremnik goriva 480 litara, dodatni spremnik moguć od 400l, sjedala 48+1+1, čelični naplatci 22,5 x 9, gume 315/80 R 22.5, vozačko sjedalo ISRI 6860/875 NTS, zakretno, s grijačem i naslonom za glavu

Galerija slika

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina