Napredna i uspješna generacija novog Citylinera, posebno će oduševiti
vozače koji su dobili potpuno nov i dizajnerski te ergonomski gotovo
idealno riješenu upravljačku ploču - dashboard.
Novi Cityliner vrlo je uočlijv na cesti
Novinarima je 2006. predstavljen novi motor D26 koji u odnosu na
motor D20 ima veći promjer cilindra i veći hod klipa, iako sa 5 mm
kraćom klipnjačom, a većim polumjerom radilice. Motor je veće zapremnine
(12,42 litara), iako je razmak između cilindara ostao isti. Upravo s
tim motorom predstavio nam se i novi Neoplan Cityliner C u EEV izvedbi,
kojega smo imali prigodu voziti u Zagrebu. Taj model, zajedno sa
Starlinerom ove je godine u Kortrijku na sajmu Busworld dobio novu
upravljačku ploču, kao glavnu novost ovogodišnjeg sajma. Raskošni i
estetski vrlo impresivan pristup ergonomiji i dizajnu ubuduće će biti
novi standard kod ovih prestižnih modela Neoplan autobusa.
Autobusi su i dalje zadržali multifunkcionalni upravljač, Xenon
svjetla prilagodljiva za vožnju u zavojima, a standardne su i opcije
poput BA, ESP, ACC, LGS… Prisjetimo se malo i dolaska novog modela
Cityliner, čija je premijera bila veličanstveno priređena uz atraktivnu
muzičku najavu i velik vatromet, na austrijskom jezeru, kada se iz
mraka na teglenici pojavio Cityliner obasjan reflektorima, ali i brojnim
bojama kao odraz vatrometa u vodi.
Malo o povijesti
Proizvodnja njegovih prethodnika za
počela je 1971., dosad je izrađeno oko 8000 primjeraka, a za svoj 36.
rođendan Cityliner je tada dobio potpuno novi dizajnerski izgled,
uvelike nalik na svog velikog brata Starlinera. Upravo zbog toga, riječ
je o visoko turističkom autobusu sa mnogim zajedničkim detaljima, od
vanjskoga izgleda do unutrašnjosti. Pa ipak, riječ je o manjem autobusu,
20 je centimetara niži, vozački prostor ostao je isti kao u Starlineru
(bolji i ne može biti), rasvjeta je prebačena na sredinu vozila, a
prostor u unutrašnjosti je visine 2066-2150 mm. Ogromno prednje
panoramsko staklo putnicima omogućuje dobar pregled, baš kao i mnogo
ostakljenih površina na bočnim stranama. Podvozje je izrađeno od
modula, sa prednjim i stražnjim ukrutama, koje omogućuju znatno
sigurniju vožnju, ukoliko dođe do prevrtanja vozila.
Testni Cityliner je kapaciteta ukupno 50
sjedala, motor je snage 480KS, sa prtljažnim prostorom obujma 10,4 m³.
Dužina ovog troosovinskog modela je 12,990 mm, a za sigurnu vožnju brinu
i svjetla, koja u zavoju prate cestu. Od prednjeg do stražnjeg dijela
ugrađeni su kišni kanali, izgledom vrlo efektno, ali i vrlo praktično,
jer ne bacaju vodu (čitaj kišu) na bočna stakla. Proizvodnja u
proizvodnim pogonima u gradu Pilstingu se odvija prema planovima, a još
bolje rezultati očekuju se nakon predstavljanja novog dashboarda, čime
je vozač dobio još bolje uvjete za svoj rad. Osim ovog modela, tu su i
izvedbe 12,2 i 13,9 metara.
Neoplanovi (Neomanovi) autobusi osvojili
su dosad brojne prestižne titule. Nakon Starlinera i Citylinera pitanje
je što se može očekivati kao novost 2010 u Hanoveru. Sigurno će to biti
nešto novo, bolje i još ljepše, čime MAN ide dalje velikim koracima u
svakom pogledu. Užitak vožnje Citylinera se ne propušta, pa valja
zahvaliti tvrtki MAN Importer Hrvatska što su u Hrvatskoj odlučili
predstaviti novi autobus i novitete Citylinera.
Tehnički podaci
Motor |
MAN
D 2676 LOH 27 Common Rail, 6 cilindrični redni, 4 ventila po cilindru
Euro5 pomoću EEV standarda koristeći MAN Pure diesel® tehnologiju,
izravno ubrizgavanje goriva sa trećom generacijom common rail sustava i
EDC 7 elektronskom kontrolom motora, dvostupanjski turbopunjač s
međuhladnjakom MAN PM-KAT® bez održavanja, radni obujam 12419 ccm,
najveća snaga 353 kW (480 KS) pri 1900 o/min, najveći okretni moment
2300 Nm pri 1000-1400 o/min, kompresija 17:1, interval održavanja 80000
kilometara, elektropokretač 5,4 kW, napon 24 V, tri alternatora po 120
A, dvije baterije 12V/225 Ah |
|
Kočioni sustav |
Wabco
disk kočnice sprijeda i straga (promjer 432 mm), ABS, ASR, ESP, TPM
(kontrola pritiska u gumama), ABC, MSC (kontrola najveće brzine), BA u
slučaju opasnosti, EasyStart |
Upravljanje |
hidraulični upravljač ZF 8098 Servocomtronic s kugličnim prijenosom, upravljač podesiv po visini i nagibu, multifunkcionalni |
|
|
Prijenos snage |
automatski
mjenjač MAN TipMatic® Coach sa 12 stupnjeva prijenosa, za lagane
manevre naprijed i natrag - poseban mod, EBS sa ABS-om i ASR-om, ESP sa
zaštitom od prevrtanja i stabilizacijom, tempomat, ograničivač brzine
100 km/h |
|
Ovjes |
sprijeda
neovisna osovina MAN VOS-08-B-01 sa stabilizatorima, straga hipoidna
osovina MAN HY-1336-B, pogonska osovina MAN NILS-08-B01, elektronski
kontrolirani zračni ovjes s mogućnošću regulacije visine |
|
Dimenzije |
duljina
12990, širina 2550, visina 3746mm, razmak osovina 6321mm,
prednji/stražnji prevjes 2920/2400mm, krug okretanja 22,720 mm,
unutrašnja visina 2066mm, najveća dopuštena masa 24.900kg, volumen
prtljažnog prostora 10,4m³, spremnik goriva 480 litara, dodatni spremnik
moguć od 400l, sjedala 48+1+1, čelični naplatci 22,5 x 9, gume 315/80 R
22.5, vozačko sjedalo ISRI 6860/875 NTS, zakretno, s grijačem i
naslonom za glavu |
|
Primjedbe