TRAK ZA VOZILA JAVNOG PRIJEVOZA PUTNIKA
Dopušteno za
Vozači
su dužni pridržavati se ograničenja, zabrana i obveza izraženih pomoću
postavljenih prometnih znakova. Sudioniku koji ne postupi po prometnim
znakovima prijeti sankcija od 500,00 kuna ako se utvrdi prekršaj od
strane ovlaštenog policijskog službenika.
Postoji li razlika prometnih znakova i oznaka na kolniku?
Nema nikakve hijerarhije jer oznake na kolniku su prometni znakovi koji se mogu postaviti same ili uz druge prometne znakove ako je potrebno da se značenje tih znakova jače istakne, odnosno potpunije odredi ili objasni. Oznake na kolniku služe za usmjeravanje, obavještavanje i vođenje sudionika u prometu. Oznake na kolniku su crte, strelice, natpisi i druge oznake. Za vozače je bitna boja oznaka na kolniku. Oznake na kolniku su bijele i žute boje. Žuta boja je posebno predviđena za označavanje površina za određene sudionike u prometu, privremenu regulaciju prometa i obilježavanje privremene opasnosti na kolniku.
Krše se propisi, vozi se žutom trakom, gura se, ne propuštaju se druga vozila, oduzima se tuđe pravo i prednost, ulazi se u raskrižja, blokiraju se druga vozila u poprečnim prometnim tokovima i vozila javnoga prijevoza.
Sve to skupa postaje frustrirajuće, negativno utječe na kvalitetu života, i uzrok je prekomjernog onečišćenja okoliša.
Nema nikakve hijerarhije jer oznake na kolniku su prometni znakovi koji se mogu postaviti same ili uz druge prometne znakove ako je potrebno da se značenje tih znakova jače istakne, odnosno potpunije odredi ili objasni. Oznake na kolniku služe za usmjeravanje, obavještavanje i vođenje sudionika u prometu. Oznake na kolniku su crte, strelice, natpisi i druge oznake. Za vozače je bitna boja oznaka na kolniku. Oznake na kolniku su bijele i žute boje. Žuta boja je posebno predviđena za označavanje površina za određene sudionike u prometu, privremenu regulaciju prometa i obilježavanje privremene opasnosti na kolniku.
Velike
gužve u gradovima i na prilaznim cestama onemogućuju normalno
prometovanje. Stojimo u kolonama, ljutimo se, povećava se naš stres i
agresivnost, sagorijevamo bespotrebno previše goriva i pitamo se kakva
je naša kvaliteta mobilnosti, je li nam osigurana osnovna mogućnost
kretanja i življenja, možemo li ostvariti naše potrebe, proklamirane
ekonomske i socijalne mogućnosti i prava.
Krše se propisi, vozi se žutom trakom, gura se, ne propuštaju se druga vozila, oduzima se tuđe pravo i prednost, ulazi se u raskrižja, blokiraju se druga vozila u poprečnim prometnim tokovima i vozila javnoga prijevoza.
Javni
gradski prijevoz također postaje spor, neudoban, neučinkovit i nije
objektivno u mogućnosti postići veću komercijalnu brzinu uslijed gužvi
na prometnicama i zakrčenim raskrižjima, ali i zbog zaposjednutih žutog
traka vozilima.
Sve to skupa postaje frustrirajuće, negativno utječe na kvalitetu života, i uzrok je prekomjernog onečišćenja okoliša.
| | |
otvaranje prometnog traka za vozila javnog prijevoza putnika
|
zatvaranje prometnog traka za vozila javnog prijevoza putnika
|
prometni trak za vozila javnog prijevoza putnika
|
Zašto postoji tzv. žuti trak? Koji su učinci traka za vozila javnog prijevoza putnika.
Činjenice:
prosječna popunjenost osobnog automobila je 1,6 osoba s trendom smanjenja;
- kapacitet jednog tramvaja je oko 200 putnika;
- propisno parkirana vozila smanjuju brzinu kretanja vozila javnog prijevoza putnika na 10 do 20 km/h;
- prekršaj, kretanje po traku za vozila javnog prijevoza putnika, ne vodi u biltenu o sigurnosti prometa; i
- prema podacima Ureda za odnose s javnošću ZET-a prosječna brzina tramvaja je 14 km/h, a autobusa 21 km/h (hvala Uredu na proslijeđenoj informaciji).
Što učiniti?
Samo
cjelovita rješenja u prometnom sustavu donose napredak. Jedno od
rješenja je kvaliteta javnog prijevoza koji mora biti brži, točniji i
redovitiji a žuti trak je samo mali korak do tog cilja. Zašto javni
prijevoz? Razmislimo o:
- financijskim prednostima (nabava, gorivo, održavane, parking,…);
- uštedama vremena (čekanja – zastoji);
- zdravstvenim problemima (kakvoća zraka, rizik prometnih nesreća; korištenje autobusa sigurnije je 170 puta od korištenja osobnog automobila, ..)
- lokalnom gospodarstvo (kvaliteta i humanost življenja)
- prednostima za okoliš (manja emisija štetnih plinova; zašto nemamo trolejbuse u javnom prijevozu RH?)
Mudrost nije nedostižna.
Tehničko-tehnološka prometna rješenja za smanjenje gužvi u naseljenim mjestima poznata su i u svijetu i kod nas, ali često gube bitku radi neodgovornog ponašanja sudionika prometa. HOV - High Occupancy Vehicle lanes (Staza za vozila sa više od jednog putnika), primjerena za višetračne ceste i velike gradove.
Tehničko-tehnološka prometna rješenja za smanjenje gužvi u naseljenim mjestima poznata su i u svijetu i kod nas, ali često gube bitku radi neodgovornog ponašanja sudionika prometa. HOV - High Occupancy Vehicle lanes (Staza za vozila sa više od jednog putnika), primjerena za višetračne ceste i velike gradove.
| | |
Znate li da postoji programa UNDP, Program Ujedinjenih naroda za razvoj, za razvijanje svijesti stanovnika? |
Kako se sve svodi na kažnjavanje vozača, a nepravedno
optužujemo policiju da je nikad nema kad je trebamo, jedna od mjera
može biti postavljanje red light kamera na određenim mjestima.
Opetovane
primjedbe vozača svode se na kažnjava vlasnik vozila a ne korisnik.
Krivica se mora dokazati. Kako vlasnik vozila ne zna kome je dao vozila
na korištenje u određenom vremenu? Kakav je to vlasnik ako se ne brine
o načinu korištenja svog materijalnog sredstva koje u prometu može
biti i smrtonosno oružje.
|
Zeleni u svijetu predlažu da se brzina kretanja vozila u većim naseljenim mjestima ograniči na 30 km/h. Prijedlog dobiva podršku od svih stručnih udruga ali ga državna tijela i poslodavci ne prihvaćaju. Mnogi prometni stručnjaci smatraju ograničenje opravdanim u pojedinim zonama i da je otpor kratkoročan jer će prevladati zahtjevi sigurnosti prometa. |
|
Primjedbe