Peugeot 508
Napokon! Već godinama čekamo da se promijeni izgled središnjeg grebena na velikim Peugeotovim modelima. Dojadili su nam oni gumbići kojima u bogatijim modelima morate upravljati i navigacijom. Puno bolja rješenja dočekala su nas u novom Peugeotu 508, kao što znate, modelu koji istovremeno zamjenjuje dvije limuzine. Dosadašnju limuzinu srednje klase, Peugeot 407 i veliku 607-icu koju smo gotovo već i zaboravili.
Izvana 508-ica izgleda vrlo dobro, pogotovo dok vas bijela i uglancana čeka na parkiralištu. Ali, teško je ne primijetiti nove centimetre zbog kojih u nekim trenucima izgleda malo „neprirodno“. Karoserija 508-ice, uspoređujemo li ju s onom u 407-ici, duža je punih deset centimetra, a u slučaju karavana koji je istovremeno predstavljen novih je 9,6 cm. Dobra je stvar što je Peugeot produžio i međuosovinski razmak nekih sedam centimetara i time barem malo smanjio prednji prevjes, staru boljku 407-ice. Sretni smo što ni masa nije narasla razmjerno dimenzijama, jer nova limuzina je lakša 25 kilograma od 407-ice, a karavan (i dalje poznat pod oznakom SW) 45 kg. Čini se da su u Peugeotu uočili sve nedostatke prethodnih modela, ali za to su imali i dosta vremena, čak šest godina.
Prednji kraj, budući da je najagresivniji, možda je čak i najprivlačniji dio 508-ice. Zbog njega poželite probnu vožnju, a stražnji - koji iz nekih kutova izgleda kao da se vuče za autom - ne dijeli te emocije. Izgleda kao da ga je Citroën radio.
No, to je stvar ukusa, ali ni istančani ukus interijeru neće naći nedostatke. Kao što smo već rekli, gumbići su otišli u anale, a pojedina su nas rješenja podsjetila na neke popularne njemačke modele. Recimo, plivajući pokrov cijelog kokpita ili multifunkcijska tipka za upravljanje razvijena po uzoru na BMW-ov i-Drive i smještena na isto mjesto. Ali, bez obzira na takva razotkrivanja, Peugeot je u kabini napravio sjajan posao - nasljednik 407-ice miriše na luksuzne limuzine poput 607-ice - a istovremeno ga je učinio i prostranijim.
Prostora na prednjim sjedalima ima k'o u priči. Sjednete li samo malo dalje od kokpita, zaista bi vam se moglo učiniti da se vozite u nekoj jako velikoj limuzini, a to je osjećaj koji je dosad uspio postići jedino veliki mondeo. Doduše, ni Peugeot ne skriva da mu je Ford Mondeo jedan od glavnih rivala. Uglavnom, na stražnjim je sjedalima (u odnosu na 407-icu) novih pet centimetara za koljena, a prostor za glavu - iako je bolji - još nije sjajan. Zato je prtljažnik golem i u limuzini i u karavanu.
Napredak bi bio kada bi Peugeot 508 uspio biti bolji od 407-ice u svoje vrijeme jer ona je prije šest godina bila sjajan auto. Nakon prvih kilometara po španjolskim cestama i upoznavanja Peugeotovih džokera čini se da bi moglo biti tako
Ako vas netko pita, recite: „Da, i 508 se proizvodi sa 1,6-litrenim motorima, ali to nisu modeli o kojima trebate raspravljati“. Doduše, rasprava je obavezna kažemo li da Peugeot tvrdi kako 120 KS snažan benzinac u 508-ici ide 203 km/h, a dizelaš sa 110 KS lovi 190 km/h. Razlog su vrhunska aerodinamika (cw je samo 0,25) i mjenjači sa šest stupnjeva koji su dosad uz te motore najčešće imali samo pet stupnjeva. Benzinska ponuda, sa samo dva motora, završava sa 156 KS snažnim 1,6-litrenim turbakom. Puno smo kilometara napravili s tim motorom na maraton testu auto motor i sporta i moramo reći da ide sjajno i troši malo, a jednako se ponaša i u 508-ici.
Osim njega, zbog golemog putnog potencijala nove limuzine, zanimljivi su i dvolitreni dizeli sa 140 i 163 KS. S njima se u 508-ici sve čini na svom mjestu, a količina okretnog momenta putovanje čini vrlo laganim i štedljivim. Ipak, puni potencijal 508-ice do izražaja dolazi tek s najjačim, 2,2-litrenim HDi-jem, dizelom od 204 KS, ali ne samo zbog raskoši snage, nego i zbog opreme GT. To napokon nisu prazna slova, nego donose detalje zbog kojih je taj model poseban, a to su: potpuno drukčiji prednji ovjes s dvostrukim trokutastim ramenima, veći promjer stabilizatora, malo veći kut zatura i veći nagib kotača. Ali, začudo, GT-izvedbe imaju volan s više okreta (0,1) od kraja do kraja i još širi krug okretanja, koji ionako nije sjajan. GT-u za polukružni okret treba čak 12 metara. No, zato je upečatljiv u zavojima, gdje prednji ovjes doista opravdava oznaku GT.
Poznate su već i cijene, a Peugeot 508 nešto je skuplji od prosječnih limuzina srednje klase. Zasad mu to opravdavamo jer je potpuno nov model, a nakon prvog testa - koji će, nadamo se, uskoro - znat ćemo i je li to doista opravdano. Hoće li nam i nakon sedam dana u njemu mirisati na luksuznu 607-icu? Peugeot 508 je dobar novi model vrijedan pažnje.
Tehnički podaci | |||||||||
Motor | 1,6 VTi 120 | 1,6 THP 156 | 1,6 HDI FAP | 2,0 HDI FAP | 2,0 HDI FAP | 2,2 HDI FAP | |||
Vrsta/broj cilindara | redni/4 | redni/4 | redni/4 | redni/4 | redni/4 | redni/4 | |||
Obujam | ccm | 1598 | 1598 | 1560 | 1997 | 1997 | 2179 | ||
Snaga | kW(KS) pri o/min | 88/120 pri 6000 | 115/156 pri 6000 | 82/112 pri 3600 | 103/140 pri 4000 | 120/163 pri 3750 | 150/204 pri 3500 | ||
Okretni moment | Nm pri o/min | 160 pri 4250 | 240 pri 1400 | 240 pri 1500 | 320 pri 2000 | 340 pri 2000 | 450 pri 2000 | ||
D/Š/V | mm |
4792x1853x1456
| |||||||
Međuosovinski razmak | mm |
2817
| |||||||
Obujam prtljažnika | l/VDA |
515
| |||||||
Masa/nosivost | kg | 1390/564 | 1400/595 | 1405/570 | 1430/635 | 1520/585 | 1540/615 | ||
Najviša brzina | km/h | 203 | 222 | 190 | 210 | 225 | 234 | ||
Ubrzanje 0-100 km/h | s | 11,5 | 8,6 | 11,3 | 9,8 | 9,2 | 8,2 | ||
Potrošnja | l/100 km | eurosuper 4,6/6,2/9 | eurosuper 4,8/6,4/9,2 | dizel 4,1/4,7/5,9 | dizel 3,9/4,8/6,4 | dizel 4,6/5,7/7,6 | dizel 4,4/5,7/8 |
Oprema | Motor | Snaga |
Cijena
|
Access | 1.6 VTi 120 BVP | 120 |
172.000 kn
|
Access | 1.6 HDi 112 FAP BVM | 112 |
180.000 kn
|
Active | 1.6 THP 156 BVM | 156 |
193.400 kn
|
Active | 1.6 HDi 112 FAP BVM | 112 |
196.400 kn
|
Active | 2.0 HDi 140 FAP BVM | 140 |
208.400 kn
|
Allure | 1.6 THP 156 BVM | 156 |
209.500 kn
|
Allure | 2.0 HDi 140 FAP BVM | 140 |
224.500 kn
|
Allure | 2.0 HDi 163 FAP BVA | 163 |
239.500 kn
|
GT | 2.2 HDi 204 FAP BVA | 204 |
283.500 kn
|
Primjedbe