PEUGEOT 307 1.4i XT (2006. - 151.600 KM)

Peugeot 307 je sredinom 2001. zamijenio model 306 te je na tržištu izdržao do jeseni 2007., kad ga je zamijenio model 308. Startao je izvrsno te je osvojio titulu 'Europskog automobila 2002. godine'. Kupci, međutim, od toga nisu imali velike koristi, jer je 307-ica bila puna 'dječjih bolesti'. Najviše je problema bilo s upravljačkom elektronikom, a problema je bilo i s ubrizgavanjem, podizačima stakala, alternatorom. Ni mehanika nije bila bezgrešna, a problema je najviše bilo sa servouređajem upravljača, gumenim osloncima prednjeg ovjesa, trošenjem diskova i prednjim amortizerima. Pročuo se glas da su 307-ice nekvalitetne i to je dosta naštetilo ugledu Peugeota. Iz nekog čudnog razloga najviše problema bilo je sa osnovnim benzincem 1.4 sa 75 KS (vjerojatno stoga što je bio i najbrojniji), za kojeg se dugo mislilo da je 'nepoderiv'. Na kraju je ispalo da mu je dizajn najveća vrlina.



Peugeot 307 je napravljen solidno, s dobrom limarijom, za razliku od prethodnih modela, te zaslužuje ocjenu da je mehanika bolja od elektronike
Dizelaši su bili uvjerljiviji od benzinaca, premda to ne mora biti pravilo kod rabljenih primjeraka. Kod automobila s više od 100.000 km u pravilu je bolje izabrati benzinski model, jer nema turbopunjača, visokotlačne pumpe i brizgalica. Peugeot 307 je iznimka, posebice kad se radi o dvolitrenoj turbodizelskoj izvedbi sa 90 KS. Manje je temperamentna i nešto rastrošnija od nove sa 136 KS, ali je izdržljivija i solidnija. Ukratko to je bio najbolji mehanički sklop prvog Peugeota 307, uključujući mjenjač sa spojkom. S vremenom se izvedba Peugeota 307 poboljšavala, posebno nakon redizajna iz 2005., kad su 'zategnute bore' te su izmijenjeni svi sklopovi koji su stvarali problema. Francuski je kompakt postao pouzdan, a solidan je bio od početka, što se dobro uočava na testnom modelu, koji je u pet godina prešao 75.600 km. Osim redovitog održavanja nije bilo nikakvih zahvata na autu, a motor dosad nije ni zakašljao.



 Dorađena verzija osnovnog benzinca obujma 1360 ccm sa 16 ventila i 88 KS pokazala se pouzdanom i izdržljivom te umjerene potrošnje
Uvod nije ukazivao na dobro, ali zaključak prikazuje ovaj auto u puno boljem, zapravo vrlo dobrom svjetlu. Naime, nakon što je popravljeno ono što se trebalo popraviti, Peugeot 307 je postao zreo kompakt, koji je za preporuku. Pruža dosta za uložen novac i ako se redovito održava i normalno vozi, problema najčešće nema. Za četvrtinu je jeftiniji od usporedivog Golfa, a objektivno, nije lošiji. Benzinske su verzije u pravilu znatno jeftinije od dizelskih, a imaju manje kilometara te je manja vjerojatnost da ćete naletjeti na primjerak s vraćenom kilometražom, odnosno da ćete kupiti 'mačka u vreći'. Testni model je u punoj snazi i sve je u dobrom stanju, kao da se tek dobro razradio. Dobro vuče i prosječno troši sedam do osam litara. Bez zazora je upravljački mehanizam i podvozje, a jedino mjenjač ima predugačak hod i nije precizan (poznata boljka starijih PSA modela, a ispušni sustav stvara malo dublji zvuk nego kod novog modela. Ipak, pregledom na dizalici, ne otkriva se dotrajalost, pa još neko vrijeme ne treba očekivati nužnost izmjene.



 Stariji francuski modeli skloni su propuštanju ulja na uljnom karteru i osovinskoj brtvi (semeringu), pa je preporučljiv pregled
Ako uočite mastan uljni karter, to znači da ga vlasnik nije dobro održavao i pazio, ali i rizik da je vožen s manjkom ulja. Kod testnog modela propuštanje ulja je zanemarivo, što je zasluga i redovitog održavanja i umjerene vožnje. Treba pregledati i unutrašnjost. Kod testnog modela je sve OK, a upadljivo deformirana sjedala i izlizane komande nisu dobar znak. Važno je da motor pali iz prve, radi mirno u praznom hodu i kod dodavanja gasa ne dimi, a ovaj je model uspješno položio taj test. Dakle, nakon vizualnog pregleda unutrašnjosti i podvozja (tada je nužno provjeriti i limariju, da auto nije bio slupan), treba provjeriti zazor upravljača i ovjesa te na kraju izmjeriti kompresiju u motoru. Potom slijedi testna vožnja, koju je ovaj model uspješno svladao - obzirom na godine i kilometre, sve je na svom mjestu. Tada je važno da auto dobro drži pravac i da se kod kočenja ne zanosi. Ako je sve u dobrom stanju, kupnja se zbog povoljne cijene u pravilu isplati. Ne treba zanemariti ni da je rizik krađe 307-ice stoput manji nego kod Golfa. Uz cijenu od 7200 eura, dakle, palac gore.


 Volan je bez zazora, a ručica mjenjača ima nešto duži hod nego kod novog modela, no sve i dalje djeluje solidno
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, redni 4-cilindarski, dva bregasta vratilo u glavi (zupčasti remen), 16 ventila,
Obujam: 1360 ccm
Snaga: 65 kW (88 KS) pri 5250/min
Moment: 133 Nm pri 3250/min
Pogon: prednji
Dimenzije: 420 x 174,5 x 151 cm
Osovinski razmak: 261 cm
Prtljažnik: 340/1330 litara
Gume: 195/65 R 16
Brzina: 172 km/h
0-100 km/h: 12,8 s
Potrošnja: 6 do 9,5 litara
Serijska oprema: daljinsko zaključavanje, dvozonska automatska klima, dva zračna jastuka, el. paket, ABS
Cijena: 7200 EUR
Proizvodnja: 2001. - 2007.


PROSJEČNA VRIJEDNOST (EUR)
2002. ..... 4000
2003. ..... 4700
2004. ..... 5400
2005. ..... 6300
2006. ..... 7200
2007. ..... 8000

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina