Tahograf : Javni prijevoz putnika

Dostavljamo vam pisani upit u svezi primjene važećih zakonskih akata na naše radnike, konkretnije na vozače autobusa. Naše poduzeće  je trgovačko društvo kojem je javni prijevoz putnika osnovna djelatnost. Imamo oko 200 stalno zaposlenih vozača, te molimo za vašu pomoć u pitanju da li se na iste u pogledu radnog vremena i dnevnog odmora primjenjuje Zakon o radu ili Zakon o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu.

Naime čl. 2. toč. 7. Zakona o odmorima mobilnih radnika je propisano da se ovaj Zakon ne primjenjuje na cestovni prijevoz vozilima kojim se obavlja javni linijski prijevoz putnika na linijama ukupne udaljenosti do 50 km – da li se ova udaljenost do 50 km računa na način da ista predstavlja udaljenost od polazišne do krajnje stanice ili udaljenost računata u oba smjera. Rezultat dosljedne primjene bi bio da se Zakon primjenjuje samo na dio vozača i u vremenu kad voze samo na određenim linijama, npr. vozač dva dana vozi prigradsku liniju, a slijedeća dva dana je raspoređen na kraću, gradsku liniju.

Nadalje, da li na naše vozače možemo primjenjivati odredbe ovog Zakona koje se odnose na radno vrijeme, dnevni i tjedni odmor, primjerice da li vozač smije voziti devet sati dnevno i možemo li primjenjivati odredbe o skraćenom dnevnom odmoru?

Stavkom 11. čl. 12. je propisano da, ukoliko se prijevoz obavlja isključivo na području Republike Hrvatske, dnevni odmor traje najmanje 12 sati neprekidno. Imajući u vidu i gornju odredbu koja ograničava primjenu Zakona u odnosu na kilometražu kako rasporediti radno vrijeme vozača i druga njihova prava i obveze, sukladno Zakonu o radnom vremenu, obveznim odmorima mobilnih radnika i uređajima za bilježenje u cestovnom prijevozu ili sukladno Zakonu o radu?

Odgovor
Točno je da su među nabrojanim izuzecima od Zakona i vozači autobusa na linijskom prijevozu putnika do 50km. Bilo je punu upita što to znači da je linija do 50km, odnosno da li to znači „tamo i natrag“ ili samo odlazak u jednom smijeru. Odgovor je Ministarstvo već u nekoliko navrata dalo i glasi da u koncesiji koju je prijevoznik dobio za odnosnu liniju piše između ostalog i što je početak, a što kraj linije. Kako u koncesiji piše, tako treba računati duljinu linije.
Vozači na koje se odnosi Zakon ( u vašem slučaju kada vozači voze prigradske linije koje su duže od 50km) moraju voditi evidenciju svoga rada i odmora na način kako to Zakon predviđa. Poslodavac je dužan za te vozače evidenciju arhivirati i analizirati kako je to predviđeno Zakonom. Kada vozač upravlja vozilom da se može smatrati jednim od izuzetaka predviđenim Zakonom (gradske linije) evidenciju vozača će za taj period sačinjavati potvrda poslodavca da je radio na poslovima koji ne podpadaju pod Zakon o radnom vremenu...
Na vozače koji ne potpadaju Zakonu o mobilnim radnicima primjenjuju se drugi Zakoni koji uređuju radno vrijeme radnika.
Izmjenama i dopunama Zakona je izbrisana odredba koja govori da u domaćem prijevozu vozači moraju imati 12h dnevnog odmora tako da to više ne vrijedi. Ostaje redovan odmor (11h nepredkidno ili 3 + 9h) i skraćeni (do tri puta tjedno) najviše na 9h.
Denis Špac
Tahograf d.o.o.

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Pauze kada se kamion ukrca na brod/vlak/zrakoplov

Mala škola prometnih propisa i sigurnosnih pravila II.-nastavak

Raskrižja u više razina